Πρότυπα ασφαλείας για τα ηλεκτρονικά σκούτερ, συμπεριλαμβανομένης της μέγιστης ταχύτητας 20 km/h
- AsfalosTvRadio

- Nov 19, 2024
- 2 min read
Μια νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε από το ETSC ζητά την ανάπτυξη υποχρεωτικών τεχνικών απαιτήσεων για όλα τα ηλεκτρονικά σκούτερ που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να υπάρχει μια κοινή γραμμή για όλα τα κράτη που τα εισάγουν. Τα πρότυπα θα πρέπει να περιλαμβάνουν περιοριστή ταχύτητας στα 20 km/h καθώς και απαιτήσεις ευστάθειας, ελάχιστης πέδησης και μέγιστης επιτάχυνσης.

Οι ερευνητές συνιστούν στις εθνικές κυβερνήσεις να ορίσουν ελάχιστο όριο ηλικίας 16 ετών για τους αναβάτες ηλεκτρονικών σκούτερ, απαίτηση για υποχρεωτικά κράνη, καθώς και απαγόρευση οδήγησης μετά από κατανάλωση αλκοόλ ή ναρκωτικών ή μεταφορά συνεπιβάτη.
Σε εθνικά δεδομένα από ευρωπαϊκές χώρες, οι ερευνητές βρήκαν 119 θανάτους από τροχαία το 2022 σε συγκρούσεις που αφορούσαν γενικά «μηχανοκίνητες συσκευές μικροκινητικότητας» - μια κατηγορία προσωπικού ελαφρού ηλεκτρικού οχήματος που κατά πλειοψηφία αποτελείται από ηλεκτρονικά σκούτερ αλλά περιλαμβάνει, σπάνια, οχήματα όπως ηλεκτρικά μονόκυκλα. Οι ερευνητές ζητούν περισσότερα δεδομένα για τη χρήση των ηλεκτρονικών σκούτερ για να κατανοήσουν καλύτερα τα επίπεδα κινδύνου, τα οποία, σύμφωνα με ορισμένες προηγούμενες αναλύσεις, είναι υψηλότερα από ό,τι για το ποδήλατο.
Πολλά ατυχήματα και τραυματισμοί που αφορούν ηλεκτρονικά σκούτερ αφορούν μόνο τον αναβάτη και κανέναν άλλον χρήστη του δρόμου. Σε τέτοιες περιπτώσεις, ενδέχεται να μην κληθεί η αστυνομία στο σημείο, με αποτέλεσμα να μην αναφέρεται η σύγκρουση στα εθνικά δεδομένα. Πρέπει να γίνουν περισσότερα σε εθνικό επίπεδο για τη σύνδεση των νοσοκομειακών δεδομένων με τα αρχεία της αστυνομίας, προκειμένου να αποκτηθεί μια πληρέστερη εικόνα των ποσοστών τραυματισμών.
Οι αναφερόμενοι θάνατοι που σχετίζονται με ηλεκτρονικά σκούτερ σε όλη την Ευρώπη, συχνά αφορούν αλκοόλ, με τα περιορισμένα διαθέσιμα δεδομένα να δείχνουν ότι μεταξύ των μισών και των δύο τρίτων όσων σκοτώθηκαν είχαν καταναλώσει αλκοόλ πριν οδηγήσουν. Τα αντίμετρα κατά της ποδηλασίας θα πρέπει να περιλαμβάνουν νομικά όρια με κατάλληλα επίπεδα επιβολής. Στη Φινλανδία και τη Νορβηγία, οι αρχές της πόλης ζήτησαν από τους παρόχους κοινών ηλεκτρονικών σκούτερ να περιορίσουν την ταχύτητα τη νύχτα ή απαγόρευσαν εντελώς τα κοινόχρηστα ηλεκτρονικά σκούτερ κατά τη διάρκεια της νύχτας – μέτρα που είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των τραυματισμών.
Ορισμένοι υφιστάμενοι κανονισμοί προϊόντων της ΕΕ ισχύουν για τα ηλεκτρονικά σκούτερ, για παράδειγμα κανόνες που καλύπτουν μηχανήματα και μπαταρίες, ωστόσο δεν υπάρχει υποχρεωτικό ενιαίο πρότυπο για τα ηλεκτρονικά σκούτερ που να καλύπτει παράγοντες όπως η ευστάθεια, η μέγιστη ταχύτητα και η απόδοση πέδησης. Ελλείψει κανονισμού της ΕΕ, πολλά κράτη μέλη της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Ισπανίας, έχουν αναπτύξει τα δικά τους εθνικά πρότυπα για τα οχήματα. Το ETSC συνιστά στην ΕΕ να αναπτύξει ένα ενιαίο σύνολο υποχρεωτικών τεχνικών απαιτήσεων, συμπεριλαμβανομένου ενός υποχρεωτικού ορίου τελικής ταχύτητας 20 km/h, που ορίζεται στο εργοστάσιο. 11 ευρωπαϊκές χώρες απαιτούν ήδη μέγιστη ταχύτητα 20 km/h για ηλεκτρονικά σκούτερ σε εθνικό επίπεδο.
Τα νέα πρότυπα θα πρέπει επίσης να απαιτούν ένα ελάχιστο επίπεδο απόδοσης πέδησης, ένα όριο στη μέγιστη επιτάχυνση, εμπρός και πίσω φρένα, μια ηχητική συσκευή προειδοποίησης (όπως ένα κουδούνι), καθώς και εμπρός και πίσω φώτα.
Η ΕΕ έχει υποχρεωτικά πρότυπα ασφαλείας για νέα αυτοκίνητα, φορτηγά και φορτηγά, τα οποία περιλαμβάνουν την τοποθέτηση αυτοματοποιημένων συστημάτων πέδησης έκτακτης ανάγκης που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη ατυχημάτων με πεζούς και ποδηλάτες. Ωστόσο, τέτοια συστήματα δεν απαιτούνται επί του παρόντος για την αναγνώριση αναβατών ηλεκτρονικών σκούτερ.




Comments