ROADPOL 2024: ανιχνεύει απότομη αύξηση στις παραβιάσεις φορτηγών και λεωφορείων
- AsfalosTvRadio

- Oct 31, 2024
- 2 min read
Updated: Nov 1, 2024
Ο τελευταίος έλεγχος για το 2024 αναμένεται 11 έως 17 Νοεμβρίου


Η πανευρωπαϊκή εκστρατεία τήρησης των κανονισμών για τις εμπορικές μεταφορές, διεξήχθη από τις 19 έως τις 25 Φεβρουαρίου 2024 η πρώτη, 13-19 Μαΐου η δεύτερη και η τρίτη αναμένεται 11 έως 17 Νοεμβρίου. Οι έλεγχοι διενεργούνται σε τυχαίες τοποθεσίες. Επίσης, η επιχείρηση υποστηρίχθηκε από ομάδες υπό την ομπρέλα των ιδρυμάτων οδικής επιθεώρησης Euro Controle Route και από εμπειρογνώμονες του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Εργασίας.
Αυτή τη φορά στην επιχείρηση συμμετείχαν συνολικά 29 χώρες με αριθμό ελεγμένων οχημάτων πολύ μεγαλύτερο από ό,τι κατά τη διάρκεια της επιχείρησης πριν από ένα χρόνο. Σύμφωνα με τα σχόλιά τους, ελέγχθηκαν 248.498 (121.933 το 2023) φορτηγά και 130.519 (91.590 πριν έναν χρόνο) λεωφορεία. Κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας ελέγχου διαπιστώθηκαν 95833 (51.468 το 2023) παραβάσεις (φορτηγά: 86830 λεωφορεία: 9003). Αυτή τη φορά, σε 2467 περιπτώσεις, το επόμενο ταξίδι έπρεπε να απαγορευτεί μέχρι να αποκατασταθεί η σωστή κατάσταση του φορτηγού ή του φορτίου. Το διοικητικό αυτό μέτρο επιβλήθηκε και σε 106 λεωφορεία
Το ποσοστό παραβάσεων ήταν 34% με τα φορτηγά, το οποίο είναι μια αύξηση 41% από πέρυσι. Ο αριθμός με λεωφορεία αν και ονομαστικά χαμηλότερος παρουσιάζει ποσοστό παραβάσεων 6,9% που είναι σχεδόν διπλάσιο από το περσινό 3,5%. Για την εμπορευματική κίνηση, αυτό σημαίνει ότι διαπιστώθηκε παράβαση σε 1 στα 3 φορτηγά που ελέγχθηκαν. Αυτό υπογραμμίζει τον σημαντικό κίνδυνο που ενέχει η εμπορευματική κυκλοφορία για την οδική ασφάλεια, τονίζοντας τη διαρκή ανάγκη παρακολούθησης.
Οι Ευρωπαίοι αστυνομικοί υποβάλλονται σε αυστηρή εκπαίδευση στους ελέγχους βαριάς κυκλοφορίας και αυτό φαίνεται στο υψηλό ποσοστό παραβάσεων που εντοπίζονται. Όσον αφορά τα φορτηγά, οι περισσότερες παραβάσεις διαπιστώθηκαν στον τομέα της υπέρβασης του χρόνου οδήγησης, των ρυθμίσεων ή των χειρισμών του ταχογράφου, της ταχύτητας και των τεχνικών παραβάσεων (συμπεριλαμβανομένου του υπερβολικού βάρους και των μη ασφαλών φορτίων). Για τα λεωφορεία οι περισσότερες από τις παραβάσεις εντοπίστηκαν στον τομέα των ζωνών ασφαλείας και άλλων συστημάτων συγκράτησης ασφαλείας, της ταχύτητας, της υπέρβασης του χρόνου οδήγησης, των ρυθμίσεων ταχογράφου και των εγγράφων του οχήματος.
Δυστυχώς, πολλοί οδηγοί εξακολουθούν να παραβαίνουν τους ισχύοντες κοινωνικούς κανονισμούς σε όλη την Ευρώπη, πράγμα που σημαίνει ότι οδήγησαν το όχημά τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το νόμιμο επιτρεπόμενο χωρίς να συμμορφωθούν με τα υποχρεωτικά διαλείμματα. Πολλές φορές δεν έγινε σωστή διαχείριση των προβλεπόμενων ταχογράφων και σε μεμονωμένες περιπτώσεις εντοπίστηκαν σκόπιμοι χειρισμοί ψηφιακών ταχογράφων. Κάθε χρόνο, ο χειρισμός των ρυθμίσεων του ταχογράφου ή ο σκόπιμος χειρισμός τους γίνεται πιο εμφανής. Οι ανταγωνιστικές πιέσεις σε αυτόν τον κλάδο μπορεί να οδηγήσουν σε τέτοιες παραβατικές συμπεριφορές, με τους μεταφορείς να αποκομίζουν σημαντικά οικονομικά κέρδη σε βάρος των αυξημένων κινδύνων για την οδική ασφάλεια.




Comments