top of page

Τέλος στα έργα: η Σήραγγα Κατερίνης παραδόθηκε στην κυκλοφορία

  • Writer: AsfalosTvRadio
    AsfalosTvRadio
  • Oct 20
  • 2 min read
ree


Η Σήραγγα Κατερίνης στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ παραδίδεται ξανά στην κυκλοφορία μετά από εκτεταμένες εργασίες αναβάθμισης, που ξεκίνησαν την άνοιξη του 2022. Το τούνελ, κατασκευασμένο στις αρχές της δεκαετίας του 2000, κρίθηκε ότι δεν ανταποκρινόταν πλέον στα σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας και έτσι η ανάγκη για ριζική παρέμβαση έγινε επιτακτική.


ree

Μέσα από την ανακατασκευή, η σήραγγα εξοπλίστηκε με συστήματα αιχμής: πυράντοχα υλικά σε οροφή και τοιχώματα, δίκτυο πυρανίχνευσης με οπτικές ίνες, θερμικές κάμερες τεχνητής νοημοσύνης, ψηφιακό κέντρο ελέγχου (SCADA) που επιτηρεί περισσότερα από 200 000 σημεία σε πραγματικό χρόνο — ενώ ο φωτισμός LED μειώνει την ενεργειακή κατανάλωση κατά πάνω από 50 %.


 Αναφέρεται ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα εφαρμόστηκε η μεθοδολογία όπου κατά τη διάρκεια των εργασιών ο ένας κλάδος της σήραγγας έμενε σε κυκλοφορία, ενώ ο άλλος τύπος λειτουργίας ήταν υπό ανακατασκευή.


Σήμερα το απόγευμα, όπως είχε προγραμματιστεί, η σήραγγα παραδίδεται πλήρως στους οδηγούς.  Ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Νικόλαος Ταχιάος, κατά τη διάρκεια τεχνικής ξενάγησης που προηγήθηκε, έκανε λόγο για «τέλος μιας εκκρεμότητας», υπογραμμίζοντας πως ο βασικός στόχος ήταν η ασφάλεια των διερχομένων.  Από την πλευρά της εταιρείας παραχώρησης, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, τονίστηκε ότι το έργο δεν ήταν απλώς τεχνική αναβάθμιση, αλλά επένδυση για τα επόμενα 50 χρόνια λειτουργίας της υποδομής.


Η επανεγκατάσταση αυτού του κρίσιμου οδικού τμήματος ενισχύει την οδική ασφάλεια, περιορίζει τον κίνδυνο παρατεταμένων εργασιών που ταλαιπώρησαν στο παρελθόν τους οδηγούς και ανοίγει τον δρόμο για πιο ομαλή και ασφαλή μετακίνηση προς και από τη Θεσσαλονίκη. Ειδικοί επισημαίνουν ότι το έργο αποτελεί δείγμα του πώς η υποδομή μπορεί να ανανεώνεται χωρίς να προκαλείται πλήρης διακοπή της κυκλοφορίας, κάτι που συχνά αποτελεί μεγάλη πρόκληση.


Μετά από χρόνια καθυστερήσεων και κατασκευαστικών περιορισμών, η λειτουργία της σήραγγας σήμερα σηματοδοτεί ένα βήμα ουσίας στην ελληνική οδοποιία. Οι οδηγοί μπορούν πλέον να κινούνται με την ασφάλεια που επιβάλλει ο σύγχρονος σχεδιασμός και καθώς τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα βρίσκονται στο «τελευταίο επίπεδο της τεχνολογίας», όπως αναφέρθηκε, μπορεί να ελπίζει κανείς πως η συγκεκριμένη σήραγγα θα ανταποκρίνεται στα επόμενα χρόνια με τον ίδιο τρόπο.


Τονίζοντας το μήνυμα, αξίζει να θυμηθούμε πως μια υποδομή δεν είναι μόνο τούβλα και τσιμέντο, είναι η ασφάλεια των ανθρώπων που την χρησιμοποιούν. Καθώς λοιπόν ανοίγει ξανά η Σήραγγα Κατερίνης, η ευθύνη δεν σταματά στην παράδοση του έργου, αλλά συνεχίζεται με τη σωστή χρήση, τη συντήρηση και την επαγρύπνηση όλων.

Comments


bottom of page